Vintersmycken

VINTERSMYCKEN - för alla årstider

torsdag 3 mars 2011

På tal om tävlingar...

Jag hade tänkt att vara med i smyckestillbehörs alkemitävling som tog slut vid månadskiftet. Den var den här gången uppdelad i en allmän och en seed beads gren, och då tänkte jag att man kanske hade en chans när man inte behövde tävla mot dessa fantastiska seed beads-skapelser... Men sen dök det upp en fantastisk skapelse i den allmäna grenen och då tyckte jag inte att det var någon idé att tävla längre...

Men nu ska jag i all fall dela med mig av det bidrag jag hade gjort till tävlingen men som jag alltså inte tävlar med. Temat var som tidigare nämnt alkemi och då framförallt motsatser.


Och för mig så finns det ingen större motsats inom min egen smyckestillverkning än att blanda guld och silver, men här har jag gjort ett försök. Trasselbollarna och motringarna är mina egna, allt annat är från Smyckestillbehör. Jag hade tänkt använda ett till armband i koppar (de kommer i trepack) men jag hade inte tillräckligt många koppardelar för att matcha dessa i guld och silver.

Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer: